Työpaikka esittely, Ele

03.05.2019
https://www.ratolest.cz/nizkoprahovy-klub-likusak/
https://www.ratolest.cz/nizkoprahovy-klub-likusak/

Pitkään odotettu työpaikka esittely.


Olen töissä Likusak-klubilla se on perjaatteessa samanlainen kuin suomen nuorisotalo, toimii samankaltaisesti, mutta asiakaskuntaan kuuluu 12-26 vuotiaita syrjäytymisvaarassa olevia nuoria.


Mulla on mennyt tosi hyvin tykkään mun työkavereista ja tulen toimeen nuorten kanssa.

Eniten pelataan nuorten kanssa korttia ja jutellaan paljon. On ollut "pelottaviakin" tilanteita esim. yks poika suuttui ja rikkoi oven näitä on ollut jonkin verran. Kulttuurissa on paljon eroa ja myös työskentelytavoissa on eroja verrattuna Suomen nuorisotiloihin.


Olen myös käynyt Street workilla eli tehnyt pari kertaa katutöitä jolloin yritetään jutella nuorille jotka hengailee kaduilla ja esim.  tai muutenvaan haluavat tavata ulkona ohjaajia ,On päiviä jolloin on kauheesti tekemistä ja asiakkaita joitten kanssa jutella ja pelata. Sit on niitä päiviä, ku talolla on pari nuorta jotka tekee omia juttuja, mutta se on tavallista.


Likusak sijaitsee noin 45 minuutin päästä asuntolasta, välillä menee 45 minsaa ja välillä 30 minsaa jostakin syystä se vaihtelee aina :D Kaikki nuoret osaavat jonkin verran englantia ja jos ei niin kyllä se kommunikaatio jotenki siitä syntyy vaikka käsiä heilauttaen. Minulla ei ole mitään lukujärjestystä vaan menen töihin ja katson mitä päivä tuo eteensä ja sitä mukaan työskentelen.


Likusak
Likusak
Likusak
Likusak
yhteistyö kumppaneita
yhteistyö kumppaneita
Nuoret järjestyvät tsekkiläiskarkki aarremetsästyksen mulle :D
Nuoret järjestyvät tsekkiläiskarkki aarremetsästyksen mulle :D
KAKKAHOUSUA!
KAKKAHOUSUA!
Eleonora Iovine & Kati Pirhonen
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita